Önemli Bilgilendirme: Geçmiş döneme ait basın bültenidir ve güncel olmayan bilgiler içerebilir. Bültenin halen yayında olma nedeni Vakıf çalışmalarına dair arşiv niteliği taşımasıdır. Vakıf'tan bilgi ve onay almadan kullanılmaması rica olunur. (E-posta: iletisim@tema.org.tr, tema@tema.org.tr)
TEMA Vakfı'nın Suyunu Boşa Harcama Kampanyası Altın Pusula Büyük Ödülü aldı. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği TÜHİD tarafından bu yıl 8'ncisi düzenlenen yarışmada jüri üyeleri oy birliği ile 13 kategori ve 12 alt kategoride 130 proje arasından TEMA Vakfı'nın “Suyunu Boşa Harcama Kampanyası”nı Altın Pusula Büyük Ödülü'ne layık buldu.
TEMA Vakfı'nın ödülünü TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Nuran Zeren Gülersoy ve TEMA Vakfı Kaynak Geliştirme ve Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Yeşim Beyla aldı. Kampanyayı hazırlayan Tria İletişim Hizmetleri de TEMA Vakfı ile birlikte Altın Pusula Büyük Ödülü aldı.
TEMA Vakfı, evlerdeki gereksiz su tüketiminin önlenmesi için bireysel çabaların ne kadar büyük fark yaratacağına dikkat çekmek ve kamuoyunu bilinçlendirmek amacıyla 2007 yılı Nisan ayında “Suyunu Boşa Harcama” Kampanyası başlatmıştı.
Suyunu Boşa Harcama Kampanyası kapsamında 4 kişilik bir ailenin, musluğun gereksiz yere akmasına izin vermeyerek, kısa duş alarak, bulaşıklarını makinede yıkayarak, gereksiz yere sifon kullanmayarak, güneş battıktan sonra bahçe sulayarak, bir yılda 140 ton su tasarrufu yapabileceğine dikkat çekilmişti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin de destek verdiği kampanya kapsamında sadece İstanbul'da 3 ayda Elmalı Barajı'nın sağladığı yıllık su miktarından fazla olan 18 milyon ton su tasarrufu yapıldığı tespit edilmişti.